Ja da va adventstiden her igjen, og e e et julemenneske som bare d. I år har e bestemt me for å lage jul tidlig og huset e nesten ferdigvaska og pynta. Skal pynte litt hver dag. Vi har no tatt litt bilde fra siste dagane og dei skal vi dele med dere. Forhåpentligvis blir alle dokke som lese til eksamen eller jobba på spreng litt mer i julestemning etter å ha sett bilda:)

Her har Adrian ei lita pause i Borgundgavlen med lykta si.

Mens e vaska ned soverommet, så kosa Adrian me bamsen sin:)
"Sjå her, ska e bite d litt i nesen"

Ja på søndag va d jo første søndag i advent og i den anledning kom staken fram. Dinne har e "arva" etter bestefar, men d e mamma som har laga den.
Adrian kosa seg me lunsj og stearinlys

Søndags ettermiddag dro Adrian og e til Vika for å se på tenning av juletreet på Emblemsfjellet. Kjempekoslig stemning va d, med masse nissebarn og engla.
Stine Mari, Maren, pappa, mamma og Adrian klar for å gå i tog. Fulle av forventning.
Mor og sønn posera

Adrian e fornøyd me ettermiddagen. Han har fått blånisselue med Maren i adventsgave:)

Og her e treet tent, e får julestemning hver gang e e inne i Vika. D e jo heilt nydelig.
I går hadde Adrian og e bakedag inne me mommo. D blei heile 4 sorter og vi storkosa oss. Adrian tutla rundt og leika se, mens vi steikte og styrte.

Julebaksten (up til production - intern en til ragnhild)

Adrian nyyyyte ei skive med blåbærsylte:)
Adrian og mommo kjevla ut julemanna. Gullet har d i fingrane:)
Og så fikk han trykke ut figurane oxo
Morfar kom til slutt å hjalp til og da blei d stell på sakene. Adrian va mest opptatt å spise deig på slutten:)

Fornøyd me resultatet:)

Adrian og e har kalender i år oxo, som mommo har laga. Bortskjemt?!? hehe, julekalender i en alder av 25:)
Og den henge sjølsagt i en slik høyde at Adrian når til gavene. Fast rutine med pakkeåpning hver morgen:)

Her e stuebordet mitt som e syns blei litt koslig
Har kjøpt en svibel som e har vaska av jorda på og satt den i en vase med vann. Litt utenom d vanlige (fikk ideen me mamma)

Peisen min, men juletre og hjemmelaga nissa (fra mommo)

I går laga e til inngangspartiet vår og e syns d blei sååå fint. Mamma laga dørkrans til me og dinna søte matta jor sitt..
GOD ADVENTSTID ALLE SAMMEN!!!!
Gler oss masse til at alle kommer hjem til jul:)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar