20. juli 2008

Båtdåp i bartebyn... og forberedelsa til ferien

Ja i helga har vi altså vært i båtdåp i Tr.hjem og vi har storkosa oss. En av båtane til Volstad Maritime skulle dåpes på Fosen utafor byn og da ville Adrian og e bli med. Vi pakka full biln og dro av sted på torsdag formiddag.
Adrian klar for å kjøre om bord i ferga

Når vi kom på hotellrommet va Adrian i full gang med å utforske rommet og greide å sette seg fast under senga. Va tilløp til panikk da ja. Stakkar:)


Vi va kjempesulten når vi ankom Tr.hjem og dro rett ut for å spise. Adrian hjalp oss å lese menyen.

Mamma og Adrian klar til å spise

Adrian kosa seg med mariekjeks

Adrian gir pappa d KJEMPEKYSSET, hehe


D vanka cremè brulè til dessert og gullisen ville smake

Pappa og Adrian leika på hotellrommet

Adrian nyte utsikta fra vinduet

Kveldsbadet tok vi i vasken


Sett nokke så søtt? Gullet e blitt stor når han må pusse tenna:)

Etter en lang dag med reising, sovna Adrian som en stein

På fredagen sto vi tidlig opp for å gjør oss klar til dåpen. Trond og Adrian va litt trøtt og kosa i senga ei stund

Her e vi å besøke onkel Eirik på pensjonatet som han bor på når han e på Fosen.


Når man skal i båtdåp, må man jo ha matrosdress. Adrian fikk d meste av oppmerksomheten i dinne habitten. Fotografert opp i mente, og d e i grunn ikkje rart når han va så søt:)

Adrian sitte i skipperstolen å kommendera

Adrian og e oppe på broa

Volstad-logoen


Vi posera foran båten

Der smalt flaska (på andre forsøket) og vi va klar for lunsj. D pøsregna heile dåpen, men regn under dåp bringe visst lykke sier dei, så da håpe vi d.

Adrian klar for litt lunsj

Her e guttane i maskina å sjekka at alt fungera som d skal


"ja her såg d no greit ut"

Et lite stykke Fosen (som forøvrig e den bondebygda)

Adrian kosa seg på omvisninga til pappa. Båten e ganske så stor og vi gikk rundt å kikka i to tima, sett hvert hjørne av båten har vi.

Gjett ka?? d e to fendera:)


Familien Glum

Her e den nye resepsjonisten.... myndig type

Adrian og mamma i badstua

Her testa vi sykestua, og den va godkjent. Mamma kunna godt tenkt seg å jobbe her, kun to pasienta e jo drømmen


Geowave Endeavour

Her e vi på ei ferge på vei hjem, i nydelig vær

Adrian posera villig vekk. Han e jammen e blid gutt, smilte heile turen og d e ikkje nokke styr å ha han med nokken plass.


Adrian fikk bok på Ikea som han leste på vei hjem:)


I går begynte vi å vaske opp klær til ferien. Vi drar på onsdag og gler oss masse. Vi skal møte Maren og co, som no e i Sverige. D e meldt hetebølge på sørlandet, så ditte blir nok en kjempeferie.

Pappisen vaska bilen, nokke den sårt trengte:)

Adrian va med mommo og morfar mens vi styra hjemme og dei kosa seg ute på altan med leike.


Og selvfølgelig blei d tid til litt is, nam nam

På kvelden fikk vi besøk av Robin og Stine, vi såg litt av åfk-kampen. Adrian skulle i grunn legge seg, men va i 120 når dei kom, så d blei litt seint i går igjen:)

Ingen kommentarer: