18. mai 2009

Ja vi elsker 17. mai

17. mai i år kunne ikkje blitt bedre. Været va heilt utrolig, stemninga i byn va upåklagelig og all maten vi hadde i oss va herlig. I år va d første gang Adrian skulle gå i tog, så vi dro til byn tidlig og fant fana til Tryggheim bhg. Så bar turen til Stuen for en softis, d e tradisjon. Deretter bar d til Vika til heeeerlig lunsj me mommo og moffa og nok et barnetog, før vi avslutta dagen i Gangstøvika på båten til farmor og farfar. Adrian va i storform d meste av dagen, men va oxo mødd av varmen. 18.5 grader viste tempen og da e d varmt i bunad.
Ditte e fra 16. mai. Adrian øve på å klemme og nusse på bamsen. Mange som ville ha nuss på 17. mai

Og så måtte vi øve på is-spising oxo 16. mai ;)

Hipp Hurra !!! Adrian hadde bunaden til onkel Eirik i år (som han hadde når han va liten) Passa perfekt og lisjen va så fin att det.

Ikkje tale om Adrian skulle gi fra seg ballongen slik at e kunne ta et perfekt bilde. Staslig kar ikkje sant?!?

Fulle av forventninga til dagen

"bra e trente på dinna nussinga i går, for no e d begynt"

Stilige guttane mine

Pynta litt utafor huset

Velkommen inn

Godt brukt fane :)

Gleden va stor når Adrian kunne slå følge med Jean Andrè og Tobias i toget

Tørst av å vente på at toget skulle starte

Og så bar det av gårde

Men vi kom ikkje mange metera før Adrian ville ha tutten og sa "ville lalla tåve" Og så sov han søtt til all støyen fra Åse skolekorps og Fagerlia-russen

Mens Adrian sov gikk Trond til innkjøp av gassballong

Trond tok bilde av me i softis-køa på Stuen.. Off, mykje venting, men d va vel verdt d.

Lille Mathilde (Bjørn og Elin si jente)

Fv: Robin, Stine m/ bebis i magen, Trond, Bjørn, Elin, Mathilde og Adrian. Kosa oss me is i skyggen.

Og jammen blei ikkje vi sulten av all tog-gåinga. Mommo diska opp med deilig lunsj.

Toget i Vika

Oppstilling

Mor og datter i finstasen

I toget møtte vi Stine Mari, Maren og Karl Herman og slo følge med dei opp til skolen. Måtte stoppe å se på gakk gakkane.


Familien Sætre-Nystøyl

"No skal e vise d Maren"

"Kor blir det av isen?"

:)

Kosa oss

Ongane blei fort lei av å sitte stille og hadde lyst å trimme fedrene litt

"Kor det blei av Adrian?

På kvelden dro vi ned på båten til farfar og farmor og da va d godt å komme ut av bunaden og leike litt

Enda en gassballong:)


Godt med litt brus i varmen

Onkel kom også en tur og hadde med mat fra Pluto. Den ville Adrian også ha en smakebit av. "Mære sips okkel"


Synd det e ett heilt år til neste 17.mai.....

Ingen kommentarer: