14. september 2008

En alletiders Bergenstur :) :)

Ja da har Adrian, mamma, pappa og e vært i Bergen å besøkt ho tante Alice og onkel Terje. Vi pakka biln full og dro avgårde på onsdag. Været va heilt fantastisk og bilturen nedover gikk som en drøm. Vi ankom Bergen på kveldinga og rakk i grunn bare å lage middag og legge gullet før mammisen tok et glass hvitvin og hoppa til køys. Torsdag sto vi tidlig opp å laga til deilig frokost, før turen bar til Ikea (obligatorisk) for å shoppe litt. Når vi kom til byn igjen shoppa vi litt og så dro vi ut å spiste middag på Zupperiet (goooo mat). På fredag gjor vi unna litt falleferdig arbeid i leiligheta til Alice og dei og så shoppa i litt, spiste go lunsj og gikk tur. Vi har stort sett vært ute heile turen, været har vært veldig fint heile tia. Adrian har blitt så flink til å gå, så vi har hendene fulle for tia. Han ska IKKE holde oss i hendene, så han bestemme stort sett kor veien skal gå!! Men d e utrolig kor flink han e blitt å gå på så kort tid, han e blitt komfortabel med sko også.
Et deilig bad kvelden før vi dro

Nåååååå:)

"Se på meg da"

Vi hadde jo megaflaks på begynnelsen på turen, missa dei to første fergene, så da blei d litt venting. Men d gikk fint an i sola:)

Når vi kom til Bergen va jo d stengte veia overalt pga brann, så da kom Alice for å møte oss og guide frem til leiligheta. Bergen e jo kåra til Norges verste by å kjøre i, og d ekje løgn.

Familiefrokost på torsdag. Alice og Terje har ei koslig og lun leilighet, men ikkje så barnevennlig for en liten en som e begynt å gå:)

Adrian har fått tak i brødet som vi skulle mate duene med og det gikk ned på høykant:)

Middag på Zupperiet. Søskenbarnet vårt Aleksander (som bor i Bergen) va også med.

Mating av duer

Her har vi akkurat fordøyd en is etter middag og tok ei pause nede på Bryggen

Say no more

Duene blei etter hvert veldig populær

Oppstilt bilde

Søtingen vår

Tante Alice

På med skoa

"Hmm, tro ka dei har kjøpt på Ikea?"

Stas med egen is

I går va vi på besøk med Maren. Ho bydde på is og vafle og discodans på d nye rommet sitt.

"Her pappa ska du få litt is"

Etter all spisinga måtte vi spasere litt og dro å mata endene. Maren ville helst ned til vannet og ikke sitte på benken

Nam nam, ande-mat

Kjærstane:)

Ingen kommentarer: